lite små trött på familjen nu...

det känns lite konstigt för mig just nu... känns som att dom lämnar mig ute lite, dom berättar inte vad som händer i familjen. som när nathan berätta att jeanne och don skulle skilja sig direct efter jag har åkt, och jeanne eller don har inte nämnt något av det till mig som att dom inte vill att jag ska veta. fick reda på idag också att nathan hade berättat adam att don hade träffat en ny tjej för ett tag sen. så allt känns lite oklart om varför dom inte berättar något sånt för mig, jag borde ju ändå få reda på vad som händer i familjen och varför den är ostabil till och från. jag antar att det jag precis skrev kanske låter jätte konstigt eller svårt att förstå, men det är så mycket som rör sig i mitt huvud just nu så tänker inte rikigt klart...
men dagen har vart rätt bra ändå började med skola sen träning, efter träningen åkte nästan halva laget hem till adam för att kolla på film och chilla lite, men när nathan ville åka så velade jag mellan om jag skulle stanna kvar och få skjutss av adam hem eller om jag skulle åka med nathan, men jag gick upp med nathan och sa till han att jag kanske åker hem senare istället för adam sa att han kunde skjutsa mig om jag ville vara kvar, men jag bestämde mig för att åka hem med nathan och bad han att vänta på mig medans jag gick på toa men när jag var klar så hade han åkt iaf! så jag och adam prata i bilen på väg hem vad jag borde göra om jag skulle försöka byta famlij eller vad, för han tycker oclså att dom beter sig konstigt ibland men det ledde inte till så mycket. jag vet inte om jag vågar byta familj heller det känns som att det är taskigt mot dom om jag skulle byta familj helt plötsligt, så jag vet inte rikigt vart jag står... men när jag kom hem märkte jag att jeanne va lite smår sur på mig, hon sa inte hej när jag kom in hon svara knapt på mina frågor eller något
men jag vet vad jag ska göra, det känns bara konstigt just för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det låter lite som du säger instabilt, och det kan ju vara en anledning att jeanne inte pratar med dej heller,

men om du tycker att det går bra att prata med Adam så fortsätt med det, dessa saker beror ju inte på dej , det är ju saker som dom själva måste lösa.

ha det bäst vi hörs på skype

2012-01-13 @ 09:02:59
Postat av: Marit

Fundera inte på att byta familj, det tror jag inte är någon lösning. Jag tror inte att de sagt något till dig för att de inte vill oroa dig för att det inte är ditt problem och inte ska tyngas av det. Men det är ju dumt att du får höra en massa vid sidan om. Jag tycker att du ska prata med Jeanne om vad du fått veta och hur du känner. Det är säkert en jobbig situation för henne också, speciellt om Don har träffat någon annan. Men tro aldrig att de vill bli av med dig! Hoppas att det reder ut sig snart. Bamsekramar från moster!

2012-01-13 @ 09:23:09
URL: http://bazz.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma

Det är inte rätt att utestänga dig från vad som händer i familjen - du är en del av deras familj nu och dom måste prata med dig. Just nu agerar dom väldigt märkligt! Varför pratar Nathan med Adam och inte med dig? Försök att prata med Jeanne och berätta hur du känner. Bra att det är en YFU-helg nu, tala med representanten om att det är jobbigt och hur du känner det! Jag älskar dig! puss

2012-01-13 @ 12:46:23
Postat av: Ewa

Hoppas verkligen att det har löst sig med all din oro för familjen. Det bästa är att försöka prata om det, i stället för att gå runt o oroa sig. Ovisshet är det värsta som finns. Du har all rätt att fråga o få veta vad som gäller.

Nu är det snart februari, ljuset har återvänt, våren är på väg och snart kommer din Familj o hämtar hem dig.Tänk på alla roliga minnen o erfarenheter du redan har fått o som du alltid kommer bära med dig. Må så gott ! Kram ewa

2012-01-23 @ 16:42:47
Postat av: lotta

Kom ihåg Ludvig att det här är inte ditt problem. Jag kan tänka mig att som Marit skriver att de inte vill lägga deras bekymmer på dig. Saken är den att de säkert går och funderar på hur det skall ha det framöver, men att det är inte så lätt beslut. De kommer meddela dig när de har funderat klart. Jag tycker om du kan att du skall försöka att köra på med vad du vill ha ut av året och inte ta in deras bekymmer och oro just nu. Om detta stör dig så tycker jag att du skall tala med YFU och redan nu aktivt byta familj för att din skull. Men om det inte stör dig så tycker jag bara du skall vara som vanligt och inte oroa dig. Det är en lättnad för dem om de ser att du går vidare och inte tar in deras bekymmer.

2012-01-30 @ 14:50:12
URL: http://http://ettarifremont.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0